Wcześniaki uczą się gorzej
Zdaniem Germaine M. Buck z National Institute of Child Health and Human Development, dzieci urodzone przed 28 tygodniem ciąży osiągają gorsze wyniki w nauce niż dzieci urodzone w prawidłowym terminie. Dzieci, które urodziły się przedwcześnie częściej powtarzają klasę, uczestniczą w specjalnych formach edukacji i pomocniczych zajęciach dodatkowych.
Dane te uzyskano z badania, w którym porównano dwie grupy dziesięciolatków - urodzonych przedwcześnie i urodzonych w terminie. Na podstawie szczegółowych informacji zebranych od rodziców określano, ile razy dziecko powtarzało klasę, czy bierze udział w specjalnej formie nauczania (np. jeden nauczyciel na mniejszą liczbę uczniów) i czy istnieje potrzeba uczestnictwa w dodatkowych zajęciach szkolnych.
Wcześniactwo podobnie jak inne czynniki ryzyka takie jak płeć męska jest ważnym czynnikiem ryzyka gorszych wyników w nauce a dzięki przeprowadzonemu badaniu można wyłonić dzieci, którym należy pomóc w osiągnięciu odpowiednich wyników w nauce.