Reklamy winne otyłości u dzieci

Reklamy winne otyłości u dzieci
To nie telewizja jest winna temu, że już 15 % wszystkich dzieci i młodzieży ma nadwagę. Według najnowszych badań największy wpływ na stan wagi mają reklamy, które promują niezdrowe produkty spożywcze. Do tej pory telewizja uznawana była jako groźny czynnik wpływający na otyłość u dzieci i młodzieży. Czas tracony przed telewizorem i nie wykorzystywany na aktywność fizyczną pozostają w bezpośrednim związku z zbędnymi kilogramami. Jednakże do tej pory nikt nie zbadał jak istotną rolę mogą odgrywać poszczególne programy i reklamy. Amerykańscy naukowcy przeprowadzili zatem długoterminowe obserwacyjne badania mające na celu sprawdzić tą zależność. W eksperymencie brało udział 3563 dzieci. Razem z rodzicami prowadziły one przez 5 lat dziennik zawierający wagę wraz ze wskaźnikiem BMI, długość snu, aktywność fizyczną oraz czas spędzony przed telewizorem z wyszczególnieniem programów, filmów DVD i VHS, które oglądały dzieci. Naukowcy regularnie uaktualniali dane. Analiza zgromadzonego materiału wykazała, że długie oglądanie telewizji łączy się z wysokim wskaźnikiem BMI, ale tylko wtedy jeśli poszczególne programy są przeplatane reklamami. Dzieci oglądające programy edukacyjne, filmy DVD/VHS lub korzystały z telewizji bez reklam nie przybierały na wadze. Zdaniem naukowców to reklamy są odpowiedzialne za tycie dzieci, ponieważ wpływają one na kształtowanie przyzwyczajeń żywieniowych niestety najczęściej tych niewłaściwych.

Ocena artykułu

5
 
(1)
4
 
(0)
3
 
(0)
2
 
(0)
1
 
(0)
Ocena
Ocenianie... . .
Dziękujemy za ocenę!
5 z 1 głosów

100%czytelników oceniło artykuł na 4 i 5 gwiazdek.

    Podobne teksty