Robiąc zakupy czy jedząc, dbaj o swoje ciśnienie krwi

Robiąc zakupy czy jedząc, dbaj o swoje ciśnienie krwi

Możesz dokonać zmian w składnikach twojego pożywienia i sposobie przyrządzania posiłków, aby zmniejszyć swoje ciśnienie tętnicze krwi. Jednak ćwiczenia i/ lub leki mogą być nadal potrzebne.

Dobre wybory:

  • Owoce jak jabłka, które są bogate we włóknik
  • Świeże, zielone warzywa
  • Niskotłuszczowe produkty nabiałowe
  • Pełnoziarniste pieczywo i makarony
  • Produkty bez cukru

Wskazówki na zakupy

  • Szukaj olejów jak oliwa z oliwek, olej arachidowy lub rzepakowy, zawierających dużo tłuszczy jednonienasyconych, które mogą zmniejszyć ryzyko choroby serca.
  • Wybieraj niskotłuszczowe lub beztłuszczowe sosy do sałatek, majonez i inne przyprawy.
  • Staraj się znaleźć dodatki jak ketchup lub sosy do mięs, które nie zawierają cukru i słodu z kukurydzy.
  • Zamiast soli możesz kupić przyprawy i zioła, zawierające małą ilość soli i nimi posypywać potrawy.
  • Szukaj produktów o zmniejszonej zawartości soli, np. zupy, sos sojowy czy sos teriyaki często występują w tej postaci.
  • Wybieraj niskotłuszczowe lub beztłuszczowe produkty nabiałowe.
  • Unikaj konserwowanych produktów mięsnych (np. w puszkach), jak bekon lub pakowana szynka- one zwykle zawierają dodatkową sól.
  • Nie kupuj ogórków, oliwek i innych produktów, które są w słoikach w zalewie solnej.
  • Zamiast różnych przekąsek, które zawierają sól, kupuj owoce.

Przygotowywane posiłków

Swoje przyzwyczajenia w jedzeniu i gotowaniu zmieniaj stopniowo, abyś nie czuł się pozbawiony przyjemności.

  • Ilość soli z przepisów zmniejszaj o połowę lub więcej.
  • Zamiast soli stosuj przyprawy i zioła.
  • Wylewaj olej na ręcznik papierowy, a następnie wyciskaj bezpośrednio nad patelnią, aby kontrolować użytą ilość.
  • Zamiast cukru dodawaj do ciast soku jabłkowego, masła jabłkowego lub innych naturalnych posypek owocowych.
  • Piekąc ciasto lub chleb zastąp olej zwykłym jogurtem.
  • Marynuj steki, burgery, kurczaka i rybę w małosolnych marynatach, w ten sposób zachowają dużo aromatu zanim je przygotujesz. Dzięki temu nie będziesz musiał dodawać sosów i innych przypraw.
  • Używaj patelni i blach do pieczenia, które nie wymagają stosowania oleju lub masła.

Podobne teksty