Viagra powoduje sercowo-naczyniowe skutki uboczne

Viagra powoduje sercowo-naczyniowe skutki uboczne
Badanie przeprowadzone przez Cedars-Sinai Medical Center w Los Angeles wykazało, że wiele zgonów oraz poważnych schorzeń sercowo-naczyniowych jest związanych z zażywaniem Viagry, najczęściej przepisywanego leku w terapii zaburzeń erekcji. Wyniki tego badania zostały przedstawione na zebraniu American Collage of Cardiologists w Anaheim, które miało miejsce 14 marca 2001. W trakcie badania przeanalizowano 1473 przypadki wystąpienia poważnych skutków ubocznych oraz zapoznano się z przyczyną śmierci 522 mężczyzn, z których większość zmarła z powodu niewydolności sercowo-naczyniowej. Dr Sanjay Kaul stwierdził, że przeważająca liczba zgonów następowała po zażyciu standardowej dawki Viagry (70% przypadków śmiertelnych dotyczyło mężczyzn przyjmujących 50 mg dawkę Viagry), z przyczyn sercowo-naczyniowych w 4-5 godzin po zażycia preparatu. Większość przypadków śmiertelnych zanotowano w grupie wiekowej poniżej 65 roku życia, u pacjentów, u których nie stwierdzono wcześniej żadnych czynników ryzyka chorób sercowych. Badanie to potwierdziło zwiększone ryzyko wynikające z łączenia Viagry i azotanów. Wśród 90 badanych, którzy zażywali azotany i Viagrę, śmiertelność wyniosła 68%.

Podobne teksty