Rak gruczołu krokowego - druga edycja spotkań edukacyjnych

Rak gruczołu krokowego - druga edycja spotkań edukacyjnych

Już po raz drugi w ramach ogólnopolskiej kampanii „Męska Sprawa” odbędą się spotkania edukacyjne skierowane do osób chorych, a także zagrożonych zachorowaniem na raka gruczołu krokowego, ich rodzin i bliskich. Na przełomie 2011 i 2012 roku na terenie całej Polski pacjenci będą mieli możliwość skorzystania z bezpłatnych porad specjalisty dotyczących profilaktyki, objawów i leczenia raka gruczołu krokowego, a także poprawy jakości życia podczas terapii.

Po sukcesie pierwszej edycji kampanii edukacyjnej „Męska Sprawa” organizatorzy zdecydowali się po raz drugi przeprowadzić spotkania dla pacjentów, mężczyzn zagrożonych zachorowaniem na raka gruczołu krokowego oraz ich najbliższych. Pod koniec 2011 roku i na początku 2012 w wybranych placówkach w kilkudziesięciu miejscowościach na terenie całej Polski odbędą się bezpłatne spotkania edukacyjne, które będą okazją do pogłębienia wiedzy na temat konieczności wykonywania badań profilaktycznych, objawów i leczenia raka gruczołu krokowego oraz przeciwdziałania odległym skutkom tej choroby. Wzorem pierwszej edycji odbędą się one zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w małych miastach.

Niezwykle ważne jest poznanie i zrozumienie wszystkich aspektów leczenia, nie tylko medycznych, ale i psychologicznych. Dlatego chcemy zapewnić pacjentom i osobom z grupy podwyższonego ryzyka dostęp do rzetelnych i kompleksowych informacji, które bezpośrednio przyczynią się do wzrostu świadomości. To pomaga w osiągnięciu sukcesu prowadzonej terapii oraz podnoszeniu jakości życia chorego – mówi Tadeusz Włodarczyk, Prezes Stowarzyszenia Pacjentów z Chorobami Prostaty, Nerek, Pęcherza i Jąder „Gladiator” im. Prof. Tadeusza Koszarowskiego.

Spotkania organizowane w ramach kampanii edukacyjnej „Męska Sprawa” skierowane są nie tylko do mężczyzn, ale również ich partnerek życiowych czy córek. Doświadczenie z pierwszej edycji pokazuje, że kluczową rolę w terapii i procesie zdrowienia pełni wsparcie i pomoc najbliższych.

Cieszę się, że organizatorzy kampanii rozpoczęli drugą edycję spotkań kierowanych do pacjentów i ich rodzin. Prowadzenie działań z zakresu edukacji pacjentów czy osób zagrożonych zachorowaniem na raka gruczołu krokowego może przyczynić się w przyszłości do poprawy wykrywalności raka gruczołu krokowego w początkowym stadium nowotworu, co jednoznacznie zwiększa szansę na całkowite wyleczenie pacjenta – mówi prof. Tomasz Demkow, Sekretarz Polskiego Towarzystwa Urologicznego -Jednocześnie pragnę wyrazić radość, że pierwsza edycja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem zarówno pacjentów, jak i najbliższych. Rozszerzenie relacji pacjent – lekarz o bliskich pacjenta, jest bardzo ważnym krokiem w procesie edukacji i profilaktyki – dodaje.
W trakcie pierwszej edycji ponad 5 700 pacjentów, ich rodzin i bliskich skorzystało ze spotkań edukacyjnych. Podczas spotkań odbyły się liczne dyskusje, a eksperci najczęściej odpowiadali na pytania dotyczące m.in. terapii, aktywności seksualnej czy diety.

Informacje na temat kampanii „Męska Sprawa”

Kampania „Męska Sprawa” powstała w odpowiedzi na istniejącą potrzebę edukacji prowadzonej na wielu poziomach, która obok samych chorych oraz osób będących w grupie ryzyka, włączałaby rodziny i bliskich pacjentów. Działania realizowane w ramach kampanii edukacyjnej mają przyczynić się bezpośrednio do wzrostu świadomości mężczyzn w zakresie konieczności kontrolowania swojego stanu zdrowia i przeciwdziałania odległym skutkom choroby. Dodatkowo mają poprawić ścisłe przestrzeganie zaleceń lekarskich wśród pacjentów, będących w trakcie i po terapii.
W kampanii „Męska Sprawa” podkreśla się umiejętne stworzenie relacji pomiędzy wszystkimi osobami zaangażowanymi na każdym etapie leczenia, gdyż ich aktywny udział jest niezbędny w powodzeniu terapii.

Kampanię „Męska Sprawa” wspiera Krzysztof Krauze, reżyser, który na raka prostaty choruje od 5 lat. Osobiste doświadczenie choroby pozwala mu dzielić się zdobytą wiedzą. We wrześniu 2010 r. stworzył nawet swój antyrakowy dekalog ze wskazówkami dla chorych i ich rodzin.

Opiekę merytoryczną nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne. Partnerem kampanii jest Stowarzyszenie Pacjentów z Chorobami Prostaty, Nerek, Pęcherza i Jąder im. prof. T. Koszarowskiego „Gladiator”. Sponsorem kampanii jest firma AstraZeneca Pharma Poland.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na plakatach informacyjnych w ośrodkach edukacyjnych przy poradniach urologicznych, a także na stronie internetowej www.gladiator-prostata.pl w zakładce „Kampania Męska Sprawa”.

Poniżej znajduje się lista miast, w których odbędą się spotkania edukacyjne. Aktualna lista terminów spotkań jest dostępna na stronie internetowej www.gladiator-prostata.pl w zakładce „Kampania Męska Sprawa”.
 

Ocena artykułu

4.55
z 65 głosów
Napisz komentarz →
5
 
(42)
4
 
(20)
3
 
(1)
2
 
(1)
1
 
(1)
Ocena
Ocenianie... . .
Dziękujemy za ocenę!
4.55 z 65 głosów

95%czytelników oceniło artykuł na 4 i 5 gwiazdek.

    Podobne teksty