Pozycja przy komputerze

Pozycja przy komputerze
Spis treści
  1. Krzesło
  2. Nadgarstki
  3. Różne rady
Klawiatura i mysz powinny być ulokowane poniżej twojego łokcia. Jeśli są one położone wyżej lub zbyt daleko, powoduje to że barki muszą utrzymywać ciężar twoich ramion podczas pracy przy komputerze. Staje się to z czasem męczące i jest przyczyną bólów barków, szyi i pleców. Jeśli to możliwe obniż klawiaturę i mysz i przysuń je bliżej siebie - może ci pomóc dodatkowa półka/szuflada na klawiaturę. Jeśli nie jest ona dostępna, podnieś swoje krzesło, ale pamiętaj, żeby stopy pozostawały na podłodze. Jeśli masz poręcz powinna być ona tak dopasowana, byś opierał na niej łokcie gdy piszesz na klawiaturze.

Krzesło

Wysokość siedzenia krzesła powinna być tak dopasowana żeby twoje stopy spoczywały na podłodze a kąt pod kolanami wynosił 90 stopni lub więcej (oznacza to, że siedzenia powinno być wyżej niż dół rzepek). Jeśli twoje krzesło musi być wyższe ze względu na wysokość klawiatury i monitora, przydatna będzie podstawka pod stopy.

Siedzenie jest bardzo męczące dla pleców, zwłaszcza ich dolnej części. Możesz zminimalizować to obciążenie jeśli będziesz pamiętał, by utrzymywać wyprostowaną pozycję tułowia. Powinieneś uważać by mieć proste plecy podczas siedzenia przy komputerze - wkrótce stanie się to naturalną pozycją. Jeśli możesz w swoim krześle ustawiać dolną część oparcia, dopasuj ją tak, by stanowiła podparcie dla pleców.Podobny efekt osiągniesz podkładając poduszkę lub zwinięty ręcznik.

Nadgarstki

Pisanie na klawiaturze może być obciążające dla nadgarstków. Możesz temu zapobiec jeśli będziesz trzymał swoje nadgarstki stosunkowo prosto. Zwykle naturalnie trzymasz nadgarstki lekko zgięte w górę i na zewnątrz. Aby trzymać je prosto, możesz używać podkładki pod nadgarstki, którą umieszcza się przed klawiaturą. Podkładka ta powinna być miękka i powodować, że nadgarstki będą "płynąć" ponad nią podczas pisania na klawiaturze. Nadgarstki nie powinny wtedy spoczywać na podkładce. Spoczywają na niej kiedy nie piszesz. Podobnie, dopasowując ustawienie poręczy przy twoim krześle, zapewni podparcie dla twoich ramion i sprawi że będziesz trzymał nadgarstki prosto.

Różne rady

Jeśli spędzasz dużo czasu rozmawiając przez telefon, podtrzymywanie słuchawki ramieniem może powodować bóle szyi. Zastanów się nad używaniem zestawów głośnomówiących.

Powinieneś mieć wystarczająco dużo miejsca pod biurkiem dla nóg i stóp. Jeśli pod biurkiem znajdują się jakieś rzeczy postaraj się je usunąć by uniknąć przyjmowania nienaturalnej pozycji.

Siedzenie w jednej pozycji przez długi czas nie jest korzystne. Co jakiś czas wstań i rozciągnij mięśnie.

Stałe dolegliwości ze strony szyi, barków, nadgarstków i pleców powinny skłonić cie do wizyty u lekarza.

Podobne teksty