Powołano Rzecznika Praw Pacjenta z SM

Powołano Rzecznika Praw Pacjenta z SM

Z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego powołano instytucję Rzecznika Praw Pacjenta z SM. Projekt sfinansowany z funduszy Unii Europejskiej, powstał w odpowiedzi na problemy pacjentów wynikające z braku dostępności do informacji w zakresie możliwości leczenia, rehabilitacji, pomocy psychologicznej i prawnej.


W naszym kraju żyje około 60 000 chorych na stwardnienie rozsiane. Walczą oni o swoje prawa do leczenia od roku 1997, jak do tej pory bezskutecznie. Polska nie przestrzega uchwalonej w 2003 r. Rezolucji Parlamentu Europejskiego zakazującej dyskryminacji chorych na SM. Nadal pozostajemy jedynym w Europie krajem, w którym nie wypracowano systemowego i kompleksowego programu leczenia chorych z SM. Pacjentom i ich bliskim brakuje informacji w zakresie możliwości leczenia, rehabilitacji, pomocy psychologicznej i prawnej.

W ramach programu został zatrudniony prawnik, mecenas Krzysztof Maśliński, pełniący funkcję Rzecznika Praw Pacjenta z SM. Pod numerem infolinii 0-801 313 333 codziennie od godziny 9 do 17 można się kontaktować z asystentką Rzecznika, Dominiką Danielską. Pytania można również nadsyłać mailem na adres rzecznik@ptsr.org.pl, lub przedstawić w komunikatorach internetowych: tlen cism@tlen.pl.

Istotną częścią programu stanowią konsultanci lokalni Rzecznika. Punkty konsultacyjne mieszczą się w czterech ośrodkach: w Gdańsku, Gnieźnie, Białej Podlaskiej i Zawierciu. Lokalni konsultanci - to osoby związane ze środowiskiem chorych na SM - odpowiednio przeszkoleni i wykwalifikowani przede wszystkim w zakresie udzielania informacji prawnej w zakresie prawa medycznego, skomplikowanych procedur administracyjnych, dostępności leczenia i rehabilitacji, aby zapewnić chorym podstawowe wsparcie.

Pacjenci, którzy: czują się dyskryminowani w pracy, nie wiedzą w jaki sposób ubiegać się o refundację rehabilitacji, szukają dostępu do świadczeń zdrowotnych, odpowiadających standardom przewidzianym dla tej choroby, czy nie wiedzą jak uzyskać zagwarantowaną przez Państwo pomoc prawną, mogą od teraz zwrócić się do Rzecznika Praw Pacjenta z SM. Do zadań Rzecznika Praw Pacjenta z SM należy także poradnictwo w zakresie ochrony zdrowia, udzielanie informacji na temat lecznictwa specjalistycznego oraz stacjonarnego. Pomoc Rzecznika niejednokrotnie wykracza poza ramy wyznaczonych zadań, gdy oczekiwania pacjentów zmuszają do szerszego spojrzenia na problemy tych osób nie, tylko w kontekście problemów zdrowotnych,
a także społecznych.

Rzecznik Praw Pacjenta z SM
Krzysztof Maśliński
Dyżury:
Wtorek 10.00 -13.00
Czwartek 16.00 -19.00
e-mail: rzecznik@ptsr.org.pl
tlen: rzecznik_cism@tlen.pl
tel. +48 22 745 11 25 - 27

Codziennie od 9.00 -17.00 skontaktować się można z asystentką rzecznika, Dominiką Danielską.
e-mail: d.danielska@ptsr.org.pl
tel. +48 22 745 11 25 – 27

Konsultanci lokalni:
Gdańsk:
Bożena Rekowska
tel. 0 509 793 395
e-mail: rzecznik-gdansk@ptsr.org.pl
tlen: rzecznik-gdansk@tlen.pl

Gniezno:
Elżbieta Łukomska
gg: 5993789
skype: rzecznik-sm-gniezno
e-mail: rzecznik-gniezno@ptsr.org.pl
tlen: rzecznik-gniezno@tlen.pl

Biała Podlaska:
Damian Kardziew,
tel. 0 511-612-696
e-mail: rzecznik-bialapodlaska@ptsr.org.pl
tlen: rzecznik-bialapodlaska@tlen.pl

Zawiercie:
Marzena Groja
tel. 0 609-577-132
e-mail: rzecznik-zawiercie@ptsr.org.pl
tlen: rzecznik-zawiercie@tlen.pl

Ocena artykułu

3.7
z 20 głosów
Napisz komentarz →
5
 
(4)
4
 
(10)
3
 
(3)
2
 
(2)
1
 
(1)
Ocena
Ocenianie... . .
Dziękujemy za ocenę!
3.7 z 20 głosów

70%czytelników oceniło artykuł na 4 i 5 gwiazdek.

    Podobne teksty