Forum FAQFAQ SzukajSzukaj    RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się i sprawdź wiadomościZaloguj się i sprawdź wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co to za badania? Proszę o pomoc!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Medyczne MediWeb.pl -> Badania medyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiola13_09
Nowy użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 3
Skąd: k.Krakowa

PostWysłany: Nie Wrz 30, 2007 3:25 pm    Temat postu: Co to za badania? Proszę o pomoc! Odpowiedz z cytatem

Witam was,
Dostalam skierowanie od ginekologa na poszczegolne badania:

TSH (to wiem ze na tarczyce)
fT4 - CO TO ZA BADANIE??
morfologia
próby wątrobowe
APTT (ORAZ TO??)
glukoza
lipo...cos tam:| nie moge rozczytac

Z ta lista poszlam do mojego rodzinnego lekarza, ale widze ze nie zlecila mi tych wszystkich badan ehh... Mam tylko: OB, Morfologie, Glukoze, Mocz-bad.ogolne, TSH.

Powiedzcie mi proszę, jakie to sa konkretne badania proby wątrobowe??
Czy w badaniu ogolnym moczu bedzie zawarte to ostatnie badanie z listy ktorej wypisalam - to zaczynajace sie na lipo... ?
Chcialabym tez dodać, ze mam hipotonię, czesto boli mnie glowa, czesto jestem wyczerpana mimo, ze nic takiego nie robilam...dzis np.czuje sie fatalnie, mam koncowke okresu i moja mama stwierdzila, ze czuje sie tak napewno dlatego, ze ubylo mi troche krwi i spadlo mi cisnienie jeszcze bardziej dodam, ze jak bylam u lekarza to cisnienie mialam 90/60... czy wykonac moze jeszcze jakies dodatkowe badania?
Z gory dziekuje Wam za odpowiedzi
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
agali
Nowy użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 960

PostWysłany: Nie Wrz 30, 2007 7:03 pm    Temat postu: re: Co to za badania? Proszę o pomoc! Odpowiedz z cytatem

Witam
Może na początek wyjasnię co to jest za badanie na wT4 jest to tyroksyna wolna i jest hormonem gruczołu tarczowego czyli wskażnikiem czynności tarczycy. Natomiast badanie APTT jest czasem kaolinowo-kefalinowym i należy do grupy badań w układzie krzepnięcia. W badaniach na róby wątrobowe chodzi o określenia jak działa Twoja wątroba, w skałd tych badań wchodzą transaminazy, fosfataza i GTPP. Proponowałabym zrobić te wszystkie badania zlecone przez ginekologa, napewno zostały zlecone w konkretnym celu. Wszytko wskazuje na to , że lekarz ginekolog ma na myśli leczenie hormonalne. Najlepiej gdybyś zrobiła wszystkie zalecone badania
Pozdrawiam
_________________
agali
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wiola13_09
Nowy użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 3
Skąd: k.Krakowa

PostWysłany: Nie Wrz 30, 2007 11:33 pm    Temat postu: Re: re: Co to za badania? Proszę o pomoc! Odpowiedz z cytatem

[quote="agali"]Witam
Może na początek wyjasnię co to jest za badanie na wT4 jest to tyroksyna wolna i jest hormonem gruczołu tarczowego czyli wskażnikiem czynności tarczycy. Natomiast badanie APTT jest czasem kaolinowo-kefalinowym i należy do grupy badań w układzie krzepnięcia. W badaniach na róby wątrobowe chodzi o określenia jak działa Twoja wątroba, w skałd tych badań wchodzą transaminazy, fosfataza i GTPP. Proponowałabym zrobić te wszystkie badania zlecone przez ginekologa, napewno zostały zlecone w konkretnym celu. Wszytko wskazuje na to , że lekarz ginekolog ma na myśli leczenie hormonalne. Najlepiej gdybyś zrobiła wszystkie zalecone badania
Pozdrawiam[/quote]
Dziekuje za odpowiedz. Sek w tym, ze teraz za reszte badan ktorych nie umiescila na skierowaniu moja p.doktor rodzinna bede musiala zaplacic ehh...
Czy aby zbadac tarczyce tez pobiera sie normalnie krew z zyly na czczo?

Co do badan zaleconych przez ginekologa: wiem ze maja tez dotyczyc hormonow, bo przez niecale 4 lata bralam pigulki i chce je teraz odstawic - jestem w trakcie. Jednak wiem, ze zlecila mi badanie tarczycy, bo jestem b.szczupla (mam niedowage), a odzywiam sie prawidlowo - mam tak poprostu od zawsze i zawsze mialam prawidlowe wyniki badan krwi, kalu itd. jednak nigdy nie mialam badanej tarczycy

Czy mozesz mi jeszcze udzelic odpowiedzi (lub moze ktos inny) ile moze kosztowac to badanie wT4 (myslalam ze tam bylo napisane fT4...) i prob watrobowe? - tak orientacyjnie...
Aha...i co z tym ostatnim badaniem lipo...?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
agali
Nowy użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 960

PostWysłany: Wto Paź 02, 2007 10:09 am    Temat postu: re: Co to za badania? Proszę o pomoc! Odpowiedz z cytatem

Witam
Odnośnie badania na tarczycę czasami używa się nazwy fT4- wolna 4 i to badanie kosztuje ok 40 zł. Skoro sa to twoje pierwsze badania na tarczycę , bardziej w celu kontroli to zrób tylko TSH. Natomiast biorąc pigułki hormonalne powinnaś wykonać z prób wątrobowych chociażby tylko Aspat i Alat ( koszt każdego parametru ok 12 zł) A badanie lipo.. to inaczej lipodogram czyli badanie na poziom lipidów we krwi. Koszt badania ok 40 zł. Ceny badań napewno będą sie różnić ponieważ każda placówka ma ustalone własne ceny, ale są to ceny przyblżone. Wszystkie te badania robi się z surowicy krwi czyli będziesz je miała pobrane za jednym ukłuciem. Moje zdanie jest takie że powinnaś zrobic badania zlecone przez ginekologa, zdaję sobie srawę że nie są to tanie badania, więc powinnaś poprosić ginekologa o skierowanie na te badania. Jeśli skierowanie będzie z gabinetu prywatnego są to pełnopłatne badania, wówczas można poprosić innego ginekologa z oddziału szpitalnego o przepisanie tej recepty żeby badania zrobić na kasę chorych.
Pozdrawiam
_________________
agali
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Medyczne MediWeb.pl -> Badania medyczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Debug: page generation = 0.14864 seconds, sql queries = 4