Aktywność ułatwia zasypianie

Aktywność ułatwia zasypianie

Dzieci, które nie są aktywne w ciągu dnia, mają większe problemy z zaśnięciem. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Nowozelandczyków każda godzina spędzona w sposób nieaktywny, opóźnia zaśnięcie o trzy minuty. Najszybciej przechodzą w stan uśpienia dzieci aktywne cały dzień. Coraz więcej badań potwierdza fakt, że skracanie ilości godzin spędzonych w łóżku może negatywnie wpływać na ludzki organizm. Do najczęstszych dolegliwości zalicza się cukrzycę, nadciśnienie tętnicze, otyłość, czy schorzenia neurologiczne.

Prace badawcze ukazują związek pomiędzy wysiłkiem fizycznym, a długością snu. W eksperymencie wzięło udział 591 dzieci. Wszystkie były w wieku 7 lat. Średni czas potrzebny, aby zapaść w sen wynosił 26 minut, jednakże rozpiętość wyników była dosyć spora mianowicie od 13 do 42 minut. Jedno dziecko na dziesięć miało problemy z szybkim zaśnięciem. Ponadto siedmiolatkowie aktywnie spędzający dzień potrzebowali o 15,5 minut mniej aby móc się zdrzemnąć. Co więcej jak wykazały badania niedostatek czasu poświęconego na regenerację organizmu wiąże się z gorszymi wynikami w szkole oraz podwyższeniem ryzyka wystąpienia otyłości. Statystyki pokazują, że aż 16 procent rodziców zauważa problem swoich latorośli. Eksperyment pokazuje, że ruch jest istotny nie tylko ze względu na utrzymanie odpowiedniej wagi, czy prawidłowego rozwoju układu krwionośnego, ale także z uwagi na dobrą jakość snu.

Podobne teksty