Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna

Regularna aktywność fizyczna zmniejsza stężenia cholesterolu LDL, cholesterolu całkowitego przez co   zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu przewlekłych schorzeń, takich jak:

  • choroba wieńcowa
  • nadciśnienie tętnicze
  • cukrzyca typu 2
  • osteoporoza
  • rak jelita grubego
  • depresja i zaburzenia lękowe

Aktywność fizyczna ułatwia leczenie nadciśnienia tętniczego, pomaga utrzymać masę mięśniową i tkankę kostną.

Aktualnie zaleca uprawianie 30-minutowych ćwiczeń o umiarkowanym nasileniu przez większość dni w tygodniu, najlepiej codziennie. Można półgodzinne ćwiczenie rozłożyć na
10–15 minutowe części w ciągu.

Jakie ćwiczenia są najlepsze?
Celem ćwiczeń fizycznych jest poprawienie wydolności układu krążenia i oddechowego poprzez energiczne spacery, trucht (jogging), bieganie, jazdę na rowerze,
pływanie. Ćwiczenia aerobowe dają najlepsze wyniki kiedy:

  • trwają 30–60 minut bez przerwy i wykonywane są 3–5 razy w tygodniu
  • powodują wyraźne przyspieszenie bicia serca oraz przynajmniej niewielką zadyszkę
  • są wykonywane z obciążeniem nie mniejszym niż 55% maksymalnej niewydolności

Podobne teksty